سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روشهای برجسته کردن گونه

?

  

ما در جوامع امروزی، درشت بودن استخوان گونه‌ها و برجسته بودن گونه را نشانه‌ای از جوانی و سلامتی می‌دانیم. وقتی که سن انسان افزایش پیدا می‌کند، ممکن است مقداری از چربی گونه‌ها و انعطاف‌پذیری پوست آن از بین برود. در نتیجه، گونه‌ها و اطراف چشم‌ها دچار گودافتادگی می‌شود و پوست آنها پیر و افتاده خواهد شد. در این صورت خطوط خنده در صورت شخص پدیدار می‌شود و چهره او به طور کلی خسته و اخمو به نظر می‌رسد.

مزایای حجیم‌تر کردن گونه‌ها


  • چاق‌تر کردن و بازیابی حجم از دست رفته گونه‌ها
  • کشیدن پوست (لیفت) قسمت میانی صورت
  • شاداب‌تر شدن چهره
  • کاهش شدت نمایان بودن خطوط خنده

انواع روش‌های برجسته ساختن گونه


برای برجسته‌سازی و کشیدن پوست گونه‌ها روش‌های متعددی از قبیل لیفت قسمت میانی صورت، جراحی لیفت صورت به روش سنتی، کاشت پروتز و تزریق چربی یا ژلدر ناحیه گونه‌ها وجود دارد. ما در طی عمل گونه گذاری به روش غیر جراحی، از ژل‌هایی مانند رادیس، رستیلان یا ژوویدرم برای گونه گذاری و ناحیه بین چشم و گونه استفاده می‌کنیم.

متخصصان ما در جلسه مشاوره اولیه به ارزیابی اهداف، نیازها و نتایج مورد انتظار شما از انجام عمل برجسته‌سازی گونه‌ها می‌پردازند و جزئیات مربوط به چگونگی انجام این عمل را برایتان شرح می‌دهند. در زمان درمان نیز غالباً روند پیشرفت عمل را به شما نشان داده و نظر خودتان را در مورد آن جویا می‌شوند. نتایج این عمل اغلب بلافاصله بعد از پایان آن مشخص خواهد بود و بیماران ما نیز غالباً از نتایج به دست آمده، رضایت کامل دارند. زیرا خودشان در طول زمان درمان با ما همکاری داشته و برای دستیابی به اهداف مورد نظر به ما کمک کرده‌اند.

تزریق ژل

برای برجسته‌سازی و فرم‌دهی گونه‌های شما می‌توان از تزریق ژل استفاده کرد. انواع ژل‌هایی که برای عمل زیباسازی گونه مورد استفاده قرار می‌گیرد شامل کلاژن، هیدروکسی‌لاپاتیت، اسید هیالورونیک و پلی‌متیل متاکریلات (PMMA) می‌باشد.

کلاژن و اسید هیالورونیک به عنوان ژل‌های موقتی شناخته می‌شوند، چراکه در نهایت توسط خود بدن جذب می‌شوند و در صورتی که بخواهید نتایج ماندگارتری از آنها بگیرید، مجبور خواهید بود که تزریق‌های مکرر انجام دهید.

هیدروکسی‌لاپاتیت نسبت به کلاژن و اسید هیالورونیک ماندگاری بیشتری دارد، اما این نوع ژل هم در نهایت توسط بدن جذب خواهد شد. پلی‌متیل متاکریلات یک ژل با خاصیت دائمی محسوب می‌شود.

عیب بزرگی که ژل‌های نیمه‌دائمی و دائمی دارند آن است که اگر مشکلی در نتایج نهایی وجود داشت یا شما به هر دلیلی از نتیجه به دست آمده رضایت نداشته باشید، امکان حذف آن وجود ندارد. علاوه بر آن، این احتمال وجود دارد که ژل تزریق شده در زیر پوست حرکت کرده و برآمدگی‌های بدشکلی را در محل تزریق تشکیل دهد.

2?

 

تزریق چربی

از چربی‌هایی که از جایی در بدن خود شما گرفته می‌شود، می‌توان به عنوان یک ماده فرم‌دهنده تزریقی برای قسمت‌های دیگر بدن استفاده کرد. در عمل گونه گذاری با تزریق چربی احتمال آنکه بافت چربی توسط بدن پس زده شود، وجود ندارد، زیرا این چربی از خود بدن گرفته شده و یکی از بافت‌های طبیعی بدن محسوب می‌شود. با این حال احتمال جذب شدن مجدد آن وجود دارد و این باعث می‌شود که نتایج حاصل از عمل تزریق چربی به صورت دائمی نباشد. برداشتن چربی از بافت اهدا کننده از طریق عمل لیپوساکشن و یا مکش با یک سرنگ کوچک انجام می‌گیرد. سپس این چربی با اعمال تیمارهای خاصی، خالص‌سازی و تغلیظ شده و چربی مورد استفاده برای تزریق از آن به دست می‌آید.

این روش غیر جراحی که برای زیباسازی گونه‌ها استفاده می‌شود، نیاز چندانی به دوره بهبودی بعد از عمل ندارد. به طوری که اغلب افرادی که این عمل را انجام می‌دهند، می‌توانند بلافاصله بعد از پایان عمل به محل کار خود بازگردند. فقط ممکن است ورم مختصری در محل تزریق وجود داشته و یا شما کمی احساس سوزش داشته باشید. سوزش احتمالی در محل تزریق، در عرض چند ساعت رفع خواهد شد. ورم و خون‌مردگی احتمالی هم در عرض یک یا چند روز برطرف خواهد شد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد تزریق چربی می‌توانید بر روی لینک کلیک کرده و مقاله مورد نظر را مشاهده فرمایید.

لیفت با نخ (امبدینگ)

لیفت با نخ عبارت است از رفع افتادگی پوست و بافت‌های عمقی در ناحیه گردن و خط فک از طریق قرار دادن 4 تا 12 نخ رشته‌ای دندانه‌دار در داخل پوست و بافت‌های عمقی که در زیر پوست قرار دارند.

3?

لیفت با نخ را می‌توان به عنوان یکی از عمل‌های جراحی با حداقل تهاجم دانست. اما آن طور که افرادی که عمل لیفت با نخ را انجام داده‌اند، بیان می‌کنند، این عمل کاملاً بدون درد و عوارض جانبی نیست.

مهم‌ترین عوارض احتمالی که برای این عمل وجود دارد شامل کشیده شدن و چروک شدن نخ‌ها از سمت نوک آن، نمایان شدن نخ‌های آبی رنگ در زیر پوست و برجسته شدن دندانه‌ها و نوک نخ‌ها در زیر پوست می‌باشد.

4?

کاشت پروتز گونه

پروتز گونه یک قطعه جامد است که بر روی استخوان گونه قرار داده شده یا به آن متصل می‌شود. پروتزها از مواد مختلفی ساخته می‌شوند و شکل‌ها و اندازه‌های متنوعی برای سازگاری با صورت‌های مختلف دارند. حتی شکل آنها را می‌توان به صورت سفارشی نیز تغییر داد. یکی از مهم‌ترین مزایای استفاده از عمل جراحی پروتز گونه آن است که اگر هر مشکلی در نتایج نهایی وجود داشت یا شکل گونه‌ها بعد از عمل رضایت‌بخش نبود، می‌توان به آسانی آن را برداشت.

یکی از رایج‌ترین انواع پروتزهای گونه که در سطح گسترده‌ای در جراحی‌های برجسته‌سازی و زیباسازی گونه مورد استفاده قرار می‌گیرد، پروتزهای جامد سیلیکونی می‌باشد. سیلیکون یک ماده با دوام و در عین حال شکل‌پذیر است که کاربردهای زیادی در پزشکی دارد و برای بدن هم کاملاً ایمن و بی‌خطر است. پروتز سیلیکونی گونه برخلاف پروتزهای سیلیکونی سینه که در واقع کیسه‌های پُر شده از محلول نمک یا ژل سیلیکون هستند، یک ساختار توپُر و کاملاً یکنواخت از جنس سیلیکون دارند و در نتیجه احتمال پاره شدن یا نشت کردن آنها وجود ندارد.

5?

عمل کاشت پروتز گونه چگونه انجام می‌شود؟

اغلب جراحان زیبایی ترجیح می‌دهند که کاشت پروتز گونه را از طریق بریدگی‌هایی که در داخل دهان ایجاد می‌کنند، انجام دهند. زیرا در این صورت هیچ گونه جای زخم مشهودی بر روی صورت باقی نمی‌ماند. اما در صورتی که علاوه بر کاشت پروتز گونه، قرار است که عمل‌های زیبایی دیگری از قبیل لیفت صورت نیز بر روی بیمار انجام شود، ممکن است جراح تصمیم بگیرد که از همان بریدگی‌هایی که برای لیفت صورت ایجاد می‌کند، برای کاشت پروتز گونه نیز استفاده کند. در هر صورت برای انجام این عمل، جراح شما حفره‌ها یا پاکِت‌های کوچکی بر روی استخوان گونه شما ایجاد می‌کند و پروتز را در داخل آن قرار می‌دهد. البته گاهی اوقات بسته به شکل صورت و نتیجه مورد انتظار، ممکن است که این پاکِت‌ها در نقاط دیگری در فاصله نزدیک به استخوان گونه ایجاد شود. در بعضی از موارد هم پروتز با استفاده از پیچ یا بخیه به استخوان گونه متصل می‌شود.

عمل کاشت پروتز گونه می‌تواند در مطب پزشک و یا مراکز جراحی سرپایی انجام شود. شما می‌توانید در همان روز عمل از مرکز جراحی مرخص شوید، اما ممکن است برای بازگشت به خانه به کمک یک نفر همراه نیاز داشته باشید.

همانگونه که ذکر شد، یکی از مزایای استفاده از پروتز جامد گونه آن است که اگر مشکلی در نتایج نهایی وجود داشت یا شکل گونه‌ها بعد از عمل رضایت‌بخش نبود، می‌توان دوباره آن را برداشت. اما بعضی از انواع پروتزها، ساختار متخلخل و پُر از منافذ ریز دارند که بافت‌های زیر پوست در داخل منافذ آن رشد می‌کند. بنابراین، برداشتن این نوع از پروتزها به سادگی امکانپذیر نخواهد بود. علاوه بر آن، در عمل کاشت گونه هم به مانند هر عمل جراحی دیگری، خطر بروز عفونت، خون‌مردگی و خونریزی وجود خواهد داشت.

جراحی لیفت قسمت میانی صورت (لیفت گونه)

عمل لیفت ناحیه میانی صورت که با نام لیفت گونه هم شناخته می‌شود، به منظور برطرف کردن افتادگی گونه و بافت‌های اطراف آن، به عنوان یکی از اولین علائم پیری صورت، انجام می‌شود. برای بسیاری از افراد ممکن است عمل جراحی لیفت صورت نتواند نتایج مورد انتظارشان در جوانسازی گونه‌ها و زیر پلک‌ها را حاصل کند. در واقع کشیده شدن شکل گونه و از بین رفتن برجستگی آن در اثر پیری را ممکن است نتوان با عمل لیفت صورت اصلاح نمود. عمل لیف گونه موجب بالاتر رفتن موقعیت برجستگی گونه در صورت و چاق‌تر شدن ناحیه گونه و زیر چشم‌ها می‌شود و از این طریق تأثیر زیادی در جوانسازی و شادابی چهره شما خواهد داشت. نتایج عمل لیفت گونه در مقایسه با عمل‌های تزریق ژل و تزریق چربی از ماندگاری طولانی‌تری برخوردار است و دوره بهبودی بعد از عمل هم خیلی کوتاه‌‌تر و سریع‌تر از جراحی سنتی لیفت صورت می‌باشد.

?