سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تزریق چربی ییوند چربی چیست؟

 پیوند چربی چیست؟


در تزریق چربی علاوه بر عدم نیاز به ایجاد بریدگی و شکاف، نتایج حاصل از درمان صورت طبیعی‌تر به نظر رسیده و با جوانی فرد تطابق بیشتری دارد و کمتر سلیقه و نظر جراحی در مورد زیبایی در آن دخیل می‌شود.

 چربی را در چه قسمت‌هایی در صورت می‌توان تزریق کرد؟


 

چربی معمولاً در چین و چروک‌های نازولبیال (خطوطی که از گوشه‌های دهان به سمت بینی کشیده شده‌اند)، بین چشم‌ها، بالای ابروها یا زیر گونه‌ها تزریق می‌شود. به هر حال، از آنجا که چربی بسیار تطبیق‌پذیر است، می‌توان آن را در قسمت‌های دیگر نیز تزریق کرد. برخی بیماران، پیشانی، گردن، چانه، لب‌ها، زوایای صورت و بین ابروها را برای تزریق انتخاب می‌کنند. برخی جراحان نیز از تزریق چربی صورت برای رفع جای جوش و اسکارهای ناشی از جراحات وارده بر بدن نیز استفاده می‌کنند.

 تزریق چربی چگونه انجام می‌شود؟


تزریق چربی به طور کلی یک عمل بدون نیاز به ایجاد بریدگی و شکاف است که برای انجام آن نیازی به ایجاد شکاف و بخیه کردن یا پانسمان نیست. این عمل تحت بیهوشی انجام شده و حدود یک ساعت و نیم طول می‌کشد. فرایند انجام عمل با برداشتن تمیز و استریلیزه چربی از قسمت‌هایی از بدن که چربی زیادی دارند شروع می‌شود. برای برخی زنان، چربی از ناحیه شکم و برای برخی دیگر از ران‌ها برداشته می‌شود. برای بیشتر مردان، چربی اضافی از قسمت میان تنه (شکم و پهلوها) برداشته می‌شود.

 سپس برای جداسازی ناخالصی‌ها (مانند خون، لیدوکائین و سلول‌های چربی لیز شده)، چربی سانتریفیوژ می‌شود. سپس چربی در سرنگ‌های یک میلی‌لیتری ریخته می‌شود که برای قرار دادن در بلانت کانولای یک میلی‌متری استفاده می‌شود. کانولا وسیله‌ای است با نوک نرم که آسیبی به بافت‌های زیرین صورت وارد نمی‌کند.

پزشک به دقت هزاران گرانول چربی که اندازه آنها هر یک از آنها یک‌پنجم دانه برنج است را برای بازسازی کل صورت وارد کانولا می‌کنند. این روش میکرو قطره‌ای به لطافت و دوام بیشتر نتایج کمک می‌کند زیرا خون‌رسانی به هر ذره از چربی به طور کامل انجام می‌شود.

 

http://uupload.ir/view/unqw_story.mp4/

آیا می‌توان عمل تزریق چربی به گونه را همراه با عمل‌های دیگر نیز انجام داد؟


قطعاً. برخی بیماران که تمایل به انجام عمل لیپوساکشن (با هدف لاغر کردن) دارند، چربی‌های شکم یا ران خود را به منظور تزریق چربی به این روش برمی‌دارند. جراح علاوه بر انتقال چربی برداشته شده به صورت، می‌تواند قسمتی از این چربی‌ها را در دستان شما نیز تزریق کند تا کاهش حجم دست‌های شما که ناشی از افزایش سن است نیز برطرف شود.

هر زمان که به فکر انجام هر یک از این فرایندها افتادید، عاقلانه است که از جراح در مورد امکان ترکیب و اجرای همزمان آن با عمل‌های دیگر نیز سؤال کنید. همچنان که تزریق چربی را می‌توان همراه با عمل لیپوساکشن انجام داد، می‌توان این فرایند را برای دست‌یابی به ظاهری طبیعی و شاداب همراه با لیفت صورت نیز انجام داد. بوتاکس و تزریق در لب را نیز می‌توان همراه با این فرایند برای بیمار انجام داد. با ترکیب و انجام همزمان فرایندهای مختلف، شما می‌توانید جنبه‌های مختلف اثرات افزایش سن را در صورت خود رفع کنید. این کار باعث رضایت بیشتر شما شده و نتایج حاصله نیز طبیعی‌تر و چشمگیرتر به نظر خواهد رسید.

 آیا پزشکان، تزریق چربی برای مردان را به روشی متفاوت انجام می‌دهند؟


 

بله. پزشکان تزریق چربی را برای هر بیماری به طور کاملاً سفارشی و منحصر به فرد برای همان بیمار انجام می‌دهند. قسمت جلوی گونه در مردان نیابد خیلی برجسته شود زیرا صورت آنها حالتی زنانه‌تر پیدا می‌کند. برعکس، قسمت عقب گونه‌ها باید عضلانی‌تر باشد و به شکلی ظریف برجسته‌تر شود. قسمت بیرونی زاویه صورت نیز باید برجسته شود تا عضلانی‌تر و جوان‌تر به نظر برسد. عموماً، پزشکان در مورد حجم صورت مردان بسته به سن آنها محافظه‌کارانه‌تر عمل می‌کنند. استفاده از عکس‌های قدیمی یک راهنمای مشخص برای تعیین شکل مطلوب صورت است.

 پس از تزریق چربی در گونه‌ها چه احساسی خواهم شد؟


 

ظاهر شما به صورت شگفت‌انگیزی بهبود می‌یابد. قسمت‌هایی از بدن که چربی از آنها استحصال شده است ممکن است کمی درد داشته باشند به طوری که گویی شما روز قبل از آنها زیاد استفاده کرده‌اید. این ناراحتی خفیف معمولاً چند روز ادامه می‌یابد. در محل تزریق نیز کمی احساس سوزش وجود دارد و به مدت چند روز ممکن است ناراحتی‌های جزئی در این قسمت داشته باشید.

 آیا پس از تزریق چربی، تغییراتی در پوست من ایجاد می‌شود؟


در کمال تعجب، تزریق چربی غالباً باعث نرم‌تر و لطیف‌تر شدن پوست می‌شود. به هر حال، حدود 6 ماه تا یک سال طول می‌کشد تا شما متوجه این تغییرات شوید. حتی ممکن است چین و چروک‌ها و عدم یکنواختی رنگ و بافت پوست نیز پس از انجام این فرایند بهبود یابند. تزریق چربی بر پوست تأثیر گذاشته و باعث جوان‌سازی آن می‌شود. در برخی مطالعات مشخص شده است که 10 سال پس از تزریق چربی، بافت و رنگ پوست بهتر از قبل شده است. تقریباً می‌توان گفت روند معکوس پیری ایجاد می‌شود.

 

 

 دوران بهبودی و ریکاوری پس از تزریق چربی در گونه چگونه است؟


با این که برای تزریق چربی نیازی به ایجاد شکاف و پانسمان کردن نیست اما باید مدتی را برای بهبودی در نظر بگیرید. معمولاً گفته می‌شود که اولین هفته پس از تزریق شما دچار تورم می‌شوید تا حدی که ممکن است از نظر اجتماعی قابل قبول نباشد. هفته دوم پس از تزریق، اوضاع بهتر می‌شود اما شما هنوز دچار تورم در حد متوسط خواهید بود. در انتهای هفته دوم، بیشتر افرادی که شما را می‌بینند متوجه تغییر و بهبودی ناهنجاری‌های ظاهر شما می‌شوند. غالباً 3 هفته طول می‌کشد تا شما نتایج حاصل از تزریق را دوست داشته باشید. با این وجود، بیشتر افراد می‌توانند پس از 7 تا 10 روز به محل کار خود بازگشته و شما باید بتوانید این مدت را مرخصی بگیرید. شما می‌توانید در دو هفته اول پس از تزریق از عینک آفتابی تیره برای استتار کردن تورم استفاده کنید زیرا بیشترین تورم قابل توجه در اطراف چشم ایجاد می‌شود.

 آیا پس از تزریق چربی نیاز به رعایت و انجام برخی اقدامات احتیاطی هست؟


پزشک دستورالعملی به شما می‌دهد که تمام بایدها و نبایدهای پس از تزریق در آن قید شده است. به طور خلاصه، شما باید تا یک هفته پس از تزریق، مصرف نمک را در رژیم غذایی خود کاهش دهید تا احتمال بروز تورم کاهش یابد. همچنین، شما باید از انجام کارهای منزل و خم شدن زیاد که باعث افزایش تورم می‌شوند پرهیز کنید. استفاده متناوب از یخ روی ناحیه درمان شده نیز به کاهش سریع تورم کمک می‌کند. از آنجا که هیچ بریدگی و شکافی روی پوست وجود ندارد نیازی به تمیز کردن آنها نیز نخواهد بود. در واقع، مراقبت‌های پس از تزریق بسیار کم هستند.

 اگر افزایش یا کاهش وزن داشته باشم چه اتفاقی خواهد افتاد؟


وزن همه ما ممکن است با افزایش سن بیشتر شود که طبیعی و قابل انتظار است. همچنین ممکن است حجم صورت ما در برخی مواقع نیز کاهش یابد. معمولاً گفته می‌شود که حدود 10 کیلوگرم افزایش و کاهش وزن در این موارد تأثیری بر صورت شما نخواهد داشت. به هر حال، بیمارانی که وزن آنها افزایش زیادی پیدا می‌کند یا افرادی که نوسانات وزنی زیادی دارند احتمالاً کاندیداهای مناسبی برای قرار گرفتن تحت تزریق چربی نیستند. بحث و تبادل نظر با پزشک در مورد این نگرانی‌ها به شما در تصمیم‌گیری و انتخاب بهترین روش کمک می‌کند.

 آیا انجام این فرایند مضر است؟


فرایند تزریق تحت بیهوشی انجام می‌شود و کاملاً بدون درد است. شما باید انتظار احساس کمی درد در ناحیه اهداکننده چربی و محل تزریق را داشته باشید.

 آیا تزریق چربی بهتر از پروتز است؟


 

 دلایل متعددی وجود دارد که نشان می‌دهد تزریق چربی بهتر از روش‌های قدیمی استفاده از پروتزهای سیلیکونی یا سالین سینه است که برخی از آنها عبارتند از:

  • نتایج حاصله طبیعی‌تر است
  • برداشتن چربی باعث لاغرتر شدن شما می‌شود.
  • اسکارهای باقیمانده بسیار جزئی خواهند بود
  • مطمئن‌تر و بی‌خطرتر است

 آیا پس از تزریق چربی، اسکاری به جا می‌ماند؟


 برای تزریق چربی نیازی به ایجاد شکاف نیست که به معنی عدم باقی ماندن اسکار پس از عمل است.

 آیا تزریق چربی بی‌خطر و مطمئن است؟


پیوند طبیعی چربی مطمئن‌تر از روش‌های دیگر جوان‌سازی است زیرا در این روش از بافت‌های خود بدن استفاده می‌شود و نیازی به استفاده از مواد خارجی مانند سیلیکون یا سالین که ممکن است باعث بروز واکنش‌های آلرژیک یا عدم پذیرش توسط بدن می‌شوند نیست.